Stäng
Köp- och leveransvillkor på watski.se

Våra köp- och leveransvillkor

Watski.se drivs av Watski AB med organisationsnummer 556176–0322, Kantyxegatan 14, 213 76 Malmö, Sverige.

Du kan kontakta Watski.se på mail: kundservice@watski.se. Dessa köp- och leveransvillkor gäller vid köp av varor på watski.se med leverans i Sverige.

Beställning och betalning

Watski.se har öppet 24 timmar om dygnet, så du kan handla när det passar dig. Du väljer de varor du vill köpa och lägger de i ”kundvagnen”. Vid kassan kan du själv kontrollera att alla uppgifter stämmer som priset på varan, antalet varor samt fraktavgift. Du kan endast beställa varor som finns i lager. Eventuella fraktavgifter och rabatter beräknas innan du är redo att betala.

Vi på Watski har ett samarbete med betalningstjänsten Klarna som ger dig en trygg och säker betalning. Klarnas olika betalningsalternativ är att betala mot faktura eller dela upp betalningen. Du kan också välja direktbetalning via din internetbank eller kortbetalning (Visa eller MasterCard) eller Swish.

Leveransalternativ

Dina varor skickas med PostNord och du kan välja mellan två olika leveransalternativ. Du kan välja mellan leverans till ditt lokala postombud eller leverans direkt till dörren på din angivna adress. Leverans med PostNord förväntas inom 1–3 dagar.

Kvitto

När du har gjort en order hos Watski får du samtidigt en orderbekräftelse till den angivna e-postadressen. Det finns inget bindande köpeavtal med Watski innan du har mottagit orderbekräftelsen.

Priser

Alla priser på Watski.se är inklusive 25% moms och i svenska kronor. Priserna gäller inom Sveriges gränser. Om en order har en fraktavgift kommer detta framgå innan ett köp genomförs.

Vi reserverar oss för eventuella prisavvikelser, leveransfel, utsålda varor, tryckfel mm. på grund av mänskliga och tekniska fel som orsakas av exempelvis valutaförändringar, skatteförändringar, naturkatastrofer osv.

Returer

Behöver du returnera en vara som är köpt på www.watski.se så skall du registrera ditt ärende på >> www.watski.se/return-consumer >> Vi återkopplar inom kort med eventuella returdokument. Konsumenten står alltid för returkostanden och ser till att varorna är ordentligt inslagna. Konsumenten har ansvaret för paketet/varorna till det är mottaget av Watski. Spara därför alltid kvitto från postombudet med spårnummer.

Vid konsumentköp där beställningen av varor görs via internet har konsumenten 30 dagar ångerrätt. Observera att vi tillämpar 14 dagars returrätt på Outlet-varor. Ångerrätten gäller från den dagen konsumenten mottar varan. Skulle konsumenten utnyttja sin ångerrätt inom dessa 30 dagar kommer hela det betalda beloppet återbetalas. Villkoren för att använda ångerrätten ska gälla är att varorna returneras i originalförpackning och i samma skick som när varan mottogs. Om varan har monterats/installerats/varit i bruk gäller inte ångerrätten. För att utnyttja ångerrätten måste varan lämnas in till PostNord inom 30 dagar från den dag du har ansökt om ångerrätt.

Brist på originalförpackning kan vara en avskrivning, så för att vara säker på en återbetalning av hela beloppet rekommenderas det att varan returneras i originalförpackning. Kostnaden för att returnera varorna står konsumenten för.

Återbetalning av pengar

När vi tar emot varan kontrolleras denna så allt är i ordning och konsumenten får en återbetalning av hela beloppet inom 14 dagar. Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har tagit emot varan eller om du inte kan bevisa att du har returnerat den. Beloppet återbetalas via samma betalningsmetod som konsumenten använde vid köp. Om konsumenten har till exempel betalat med ett kort returneras beloppet till det använda betalkort.

OBS:
Konsumenten kan missa att få hela beloppet återbetalat, detta sker om värdet på varan har påverkats eftersom:

Reklamation

Ditt köp omfattas av konsumentköplagen och som konsument har du 3 års reklamationsrätt. Vill du reklamera en vara som är köpt på Watski hänvisar vi dig till vår kontaktsida för reklamationer >> https://www.watski.se/rek-consumer >> Glöm inte att registrera ordernummer och uppge en kort beskrivning av skadan! Vi skickar ett returnummer och en returetikett som används för att snabbt hantera ditt ärende när varorna kommit till oss.

Vill du påbörja ett ärende måste Watski informeras inom en rimlig tid efter att defekten på varan är upptäckt. Vi rekommenderar att du reklamerar varan så snabbt som möjligt och inom 2 månader efter det att felet har upptäckts.

Om reklamationen är berättigad kommer Watski naturligtvis återbetala fraktkostnaderna som uppstod genom att skicka varan till oss. Om inte måste du som konsument betala alla transportkostnader, inklusive våra fraktkostnader för retur av varan efter undersökning. Kom ihåg att varan alltid måste skickas i rätt förpackning och ta emot kvitto för leverans. Konsumenten har ansvaret för paketet / varorna fram till Watski. Spara därför leveranskvitto inkl. Information om fraktkostnader och spårnummer.

Det betyder att du antingen kan få ett felaktigt objekt reparerat, utbytt, pengarna tillbaka eller nedsatt pris, beroende på den specifika situationen. Det är naturligtvis ett krav från Watski att klagomålet är berättigat och att felet / skadan på varan inte beror på funktionsfel, hanteringsfel, normalt slitage, modifikationer och missbruk av konsumenten. Detta inkluderar ändring av tillämpad ström till någon relevant komponent.

Det hänvisas också till konsumentsköpslagens regler om reklamationer (Konsumentköplagen)

Observera att varor som skickas utan porto, vägras att tas emot av Watski.

Presentkort

Presentkortet gäller i två (2) år. Giltighetsperioden anges på presentkortet. Presentkortet kan användas delvis i obegränsat antal gånger tills presentkortets värde är slut. Presentkortet kan inte fyllas på med mer pengar och kan inte bytas mot kontanter. Presentkortet ska betraktas som ett värdedokument. Presentkortet kan inte kopplas till en viss person och Watski ansvarar ej för förlorat presentkort.

En överenskommelse av köp träder endast i kraft när Watski bekräftar köpet via e-post till den e-postadress som konsumenter har angett vid beställning. Konsumenten är ansvarig att all ifylld information är korrekt vid köp av ett presentkort. Watski ansvarar inte för att ersätta fel eller liknande som har orsakats av felaktig information.

Klagomål

Vid klagomål över ett köp hänvisas konsumenten till Watski AB, Kantyxegatan 14, 213 76 Malmö, mail: kundservice@watski.se.

Om vi inte hittar en tillfredställande lösning kan konsumenten, om de relevanta villkoren är uppfyllda, skicka in ett klagomål till Hallå Konsument.

EU-kommissionens online klagomål kans användas för att lämna in ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är bosatt i ett annat EU-land. Ärende görs här>>>.

Alla andra frågor till WATSKI

Vid frågor eller funderingar, kontakta oss via mail: kundservice@watski.se

Logga In

Är du tidigare återförsäljare hos Watski så ska du nu logga in på www.nautec.se