Vanliga frågor
Här hittar du vanliga frågor som våra kunder ställer, samt svar på dem
BESTÄLLNING
Jag har gjort ett köp på watski.se som jag vill ändra eller ångra
Watski jobbar hårt på att få iväg beställningar omgående för att garantera snabbast möjlig leverans. När beställningen är plockad från lagerhyllan, kan den tyvärr inte längre stoppas eller ändras. Du är välkommen att kontakta oss på kundservice@watski.se eller telefon, och uppge ordernummer så ska vi försöka lösa problemet.
Jag har inte fått någon orderbekräftelse, har min beställning gått igenom?
En orderbekräftelse ska per automatik skickas till den mailadress du uppgett. Har du inte fått någon orderbekräftelse så kontakta oss så fort som möjligt genom vår kontaktsida.
Jag har glömt registrera rabattkoden på min beställning
Skicka in uppgifterna på din order här samt rabattkod som gäller för köp hos Watski så hjälper vi dig!
Jag har skrivit fel adress på min order, hur gör jag?
Kontakta vår kundservice så fort som möjligt så hjälper vi dig. Är ordern redan skickad kan det tyvärr innebära att din beställning behöver ytterligare några dagars leveranstid.
Hur utnyttjar jag min rabattkod på watski.se?
I kassan finns det en rad som heter “Rabattkod / Värdecheck”. Klicka upp denna och fyll i din rabattkod så räknas din rabatt av direkt. Det går lätt att se avdragen summa under “översikt” i kassan.
Kan företag beställa på Watski.se?
Absolut! Vid enstaka köp rekommenderar vi att lägga dina orders på Watski.se. Vid större och återkommande köp ber vi dig att kontakta business@watski.se eller ring in med din order +46 40 671 67 77 så hjälper Watskis kunniga personal dig. Notera att alla våra priser på hemsidan är inklusive moms. Skall er order vara momsbefriad måste ni ringa eller maila in och specifisera detta.
Är priserna på watski.se inklusive eller exklusive moms?
Alla våra priser på hemsidan är inklusive moms.
Jag önskar köpa presentkort på watski.se
Får jag under 18 år handla i watskis nätbutik?
Tyvärr måste man vara 18 år för att kunna lägga en beställning hos Watski.
Ni har kansellerat eller ändrat på min order, varför?
Om så skulle vara fallet har kunden informerats via telefon eller e-post. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning samt för tryck- och skrivfel på webbplatsen eller i våra annonser, som kan uppstå på grund av tekniska problem eller mänskliga misstag. Vid eventuella felaktigheter i pris eller leveranstid förbehåller sig Watski rätten att korrigera detta i efterhand. Sådana situationer händer mycket sällan. Hör av dig till oss om du har frågor.
BETALNING
Vilka betalningsmöjligheter finns hos Watski.se?
Walley Checkout - samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan Swish, direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid).
Kortbetalning- Vi accepterar Visa och Mastercard. Vid beställning reserveras beloppet på ditt konto men dras inte förrän vi har skickat din beställning. Inga extra avgifter tillkommer.
Swish- Säker och trygg betalning genom Swish. Vid betalningen uppger du det telefonnummer du vill använda för att betala med Swish.
Trustly Bankbetalning- Säker och trygg betalning via din internetbank med stöd för Mobilt BankID. Fungerar med Swedbank, SEB, Nordea, Handelsbanken, Länsförsäkringar Bank, Skandiabanken, Danske Bank, ICA banken, Forex Bank och Sparbanken Syd. Läs mer om Trustly här.
Jag har inte fått min faktura
Saknar du din faktura så kontakta oss genom vårt kontaktformulär.
Kvitto från order
När du har laget en order hos Watski får du samtidigt en orderbekräftelse till den angivna e-postadressen. Det finns inget bindande köpavtal med Watski innan du har mottagit orderbekräftelsen.
Hur mycket har jag kvar på mitt presentkort hos Watski?
Här kan du se saldo och utgångsdatum på ditt presentkort.
Vad är utgångsdatumet på mitt presentkort hos Watski?
Här kan du se saldo och utgångsdatum på ditt presentkort.
LEVERANS
Generell information om leverans av din order
Din order skickas med Bring eller PostNord, och du kan välja mellan fyra leveransalternativ:
Leverans till utlämningsställe eller paketbox samt hemleverans eller leverans till företag på den adress du angav vid beställningen.
Hämta hos ombud eller i paketbox: Skickas till det ombud som du valt i kassan eller som ligger närmast dig.
Hemleverans: Levereras till den adress du uppgett som leveransadress i kassan.
Vad kostar frakten?
Vi erbjuder flera fraktalternativ så att du kan välja det som passar dig bäst. Leveranskostnader i Sverige är följande:
79 kr - Paketbox
79 kr - Ombud
149 kr - Hemleverans
Obs! Tilläggskostnader kan tillkomma beroende på var du bor. För skrymmande varor eller produkter som kräver särskild hantering gäller egna fraktpriser. Titta på din uträkning i kassan.
Företagskunder
Beställningar skickas som företagspaket, med fraktkostnad från 149 kr.
Vad är leveranstiden på Watski?
Leverans till postombud och hemleverans förväntas inom 1–3 vardagar. Om du lägger din beställning innan 12.00, skickar vi ditt paket samma dag. Klicka här för mer info
Vid beställning av metervaror tillkommer en extra leveransdag.
Notera: Leveranstiden på beställningsvaror kan variera beroende på produkt och varumärke. Den extra tiden det tar att få produkten är angiven på produktsidorna och endast vägledande. Beställningsvaror ger Watski möjligheten att kunna erbjuda ett så komplett sortiment som möjligt.
Kan jag följa min order?
När ditt paket skickas får du en bekräftelse av postombudet. Här kan du följa ditt pakets väg fram till ditt valda leveransalternativ.
Frakt av skrymmande och brandfarligt gods
En del av våra produkter klassas som skrymmande eller brandfarliga och måste skickas med större varsamhet än vanliga paket. Vi vet att många av dessa produkterna är svåra att själv hämta och därför vill vi alltid kunna erbjuda hemleverans även på dessa produkter.
Fraktpris skrymmande: För skrymmande varor eller produkter som kräver särskild hantering gäller egna fraktpriser och räknas i kassan efter att du har lagt in din adress.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Vid ej uthämtade paket återbetalas inte ordinarie betald frakt samt att kunden står för returfrakten.
Vad händer om jag inte mottager min hemleverans?
Vid ej mottagit paket återbetalas inte ordinarie betald frakt samt att kunden står för returfrakten.
RETURER
Hur fungerar öppet köp när jag handlar på watski.se?
Hos Watski gäller följande vid öppet köp:
60 dagar: Gäller för lagerförda produkter när du handlar hos Watski.
14 dager: Gäller för produkter köpta i fyndhörnan samt beställningsvaror.
Inget öppet köp: Notera att öppet köp gäller inte för metervaror eller produkter som är programmerade eller specialanpassade för en kund.
Tiden räknas från den dag du mottagit varan.
Hur registrerar jag en retur på watski.se?
Slik returnerar du en vara hos Watski:
- Vid retur eller byte ska varan vara oanvänd och återlämnas i obruten förpackning, inklusive eventuella etiketter.
- Om du behöver returnera en vara som köpts på www.watski.se, registrerar du ditt köp på: www.watski.se/return-consumer och följer sedan stegen
- Eventuella returdokument laddar du ner när du registrerar din retur.
- Konsumenten står alltid för returkostnaden, men frakten kan köpas via oss. Det är oftast det mest prisvärda alternativet.
Viktigt att tänka på
- Varorna ska vara väl emballerade.
- Konsumenten ansvarar för paketet tills det är mottaget av Watski.
- Spara alltid kvitto med spårningsnummer från postombudet.
- Watski rekommenderar att varan returneras via Bring och att varan skicka skickas som paketpost. Spårningsnummer eliminerar eventuella tvivel om varan har levererats till Watski.
Notera: Tyvärr kan vi inte returnera pengarna för produkter där varan varit i bruk, blivit skadad eller på något sätt använts på ett sätt som varan inte varit tänkt för.
Jag har returnerat en vara, vad gör jag med fakturan?
När Watski mottagit den returnerade varan görs det en återbetalning på produkten.
När får jag min återbetalning?
Så fort vi mottagit varan och behandlat ärendet återbetalas pengarna tillbaka till samma konto som betalningen genomfördes från.
Hur byter jag storlek?
Gör en ny beställning på den produkt och storlek du önskar byta till. Registrera sedan din retur här >> https://www.watski.se/return-consumer >>. Vi återbetalar pengarna så fort varan kommit till Watski och ärendet blivit behandlat.
REKLAMATION
Hur gör jag en reklamation på watski.se?
Ditt köp omfattas av konsumentköplagen och som konsument har du 3 års reklamationsrätt. Registrera reklamationen med ditt ordernummer och en kort beskrivning (skicka gärna in bilder) av skadan på >> https://www.watski.se/rek-consumer >>. Vi skickar ett returnummer och en returetikett som används för att snabbt hantera ditt ärende när varorna kommit till oss. Om reklamationen är godkänd, kommer Watski återbetala fraktkostnaderna som uppstod genom att skicka varan till oss. Om felet av någon orsak inte bli godkänd som reklamation behöver du som konsument betala alla transportkostnader, inklusive våra fraktkostnader för retur av varan efter undersökning. Kom ihåg att varan alltid måste skickas i rätt förpackning och ta emot kvitto för leverans. Du som konsument har ansvaret för paketet och varorna fram till Watski. Spara därför leveranskvitto inkl. Information om fraktkostnader och spårnummer. Observera även att varor som skickas utan porto tas inte emot av Watski.
Varan var defekt redan vid leverans. Hur gör jag?
Registera din reklamation så fort som möjligt här >> www.watski.se/rek-consumer >>. Skriv en kort beskrivning och skicka gärna med bilder på skadan. Vi hanterar ditt ärende så fort som möjligt. Gäller det en transportskada, ta då även bilder på emballaget.
Hur lång är reklamationsrätten?
Reklamationsrätten är alltid på tre (3) år. Det finns produkter med längre reklamationsrätt/garantitid och i dessa fall framgår det inne på produktsidan.
Hur fort behandlas min reklamation?
Vi har som målsättning att behandla alla reklamationer som kommer in till oss omgående eller så fort det bara är möjligt. Dock kan det finnas ärenden som kräver tester, reparationer eller någon annan form av bearbetning där det tar lite längre tid. Vi försöker alltid ha en tydlig kommunikation om vilket steg reklamationen befinner sig i och skyndsamt få fram ett beslut till dig som kund.
ÅTERFÖRSÄLJARE
Har ni en fysisk butik där jag kan se varorna?
Tyvärr har vi ingen översikt över vilka handlare med fysiska butiker som har samma produkter som oss. Ta kontakt med din lokala handlare och kolla om de har varan du söker hemma.
Jag önskar att köpa en specifik produkt, vem har den i lager?
Tyvärr har vi inte information om vilka produkter de olika handlarna har på lager. Kontakta handlaren och fråga ifall dem har den specifika varan i lager.
ÖVRIGA FRÅGOR
Hur avanmäler jag mig från nyhetsbrevet?
Längst ner på nyhetsbrevet hittar du en avregistreringslänk som tar dig bort från vårt nyhetsbrev.
Har Watski en katalog?
Nej, Watski har inte längre någon katalog. Du kan däremot söka bland mer än 35 000 båttillbehör i sökfältet.
Jag har ett klagomål till Watski. Hur går jag fram?
Vid eventuella klagomål kontakta oss på kundservice@watski.se eller telefon +46 40 671 67 77 . Vi förstår att du kanske är frustrerad, men behandla vår personal med respekt.
Jag har en intressant blogg, youtube-kanal eller annan båt relaterad kommunikationskanal som vill samarbeta med Watski. Hur går jag fram?
Kontakta oss på kundservice@watski.se så återkommer vi vid intresse.
Jag önskar jobba på Watski. Vilken kontaktväg ska jag da gå?
Har du stort intresse för båtar och båtliv och tycker att Watski skulle vara ett roligt företag att jobba på? Skicka in en ansökan till : jobb@watski.com.
Vill du sälja dina produkter genom Watski.se?
Kontakta oss på kundservice@watski.se så återkommer vi om det verkar intressant.
Jag vill veta vilka uppgifter ni har sparade på mig!
Självklart! Kontakta oss på kundservice@watski.se så hjälper vi dig. Du kan också dine uppgifter raderade hos oss.
ALLMÄNNA VILLKOR
Köp- och leveransvillkor
Watski.se drivs av Watski AB med organisationsnummer 559218-8949, Lockarpsvägen 6b, 213 76 Malmö, Sverige.
Du kan kontakta Watski.se på mailadressen: kundservice@watski.se. Våra köp- och leveransvillkor gäller vid köp av varor på watski.se med leverans i Sverige.
Cookies- och Sekretesspolicy
Våra cookies- och sekretesspolicy hittar du här.
PRISER PÅ WATSKI
Varför kan priserna variera från dag till dag?
Watskis pris följer den svenska marknaden. Då vi alltid jobbar för att kunna ge våra kunder ett konkurrenskraftigt pris kan våra priser ändras från dag till dag. Detta kallas dynamisk prissättning. Priserna sätts av en prisrobot och en rad prisregler som ser till att vi håller oss på lägsta marknadspris. På så vis kan du känna dig trygg med att du gör en god affär på Watski.
Kan jag få rabatt hos Watski?
Om du ska göra ett större köp på över 20 000 kr är du välkommen att ta kontakt för att se om du kan få en offert.